خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/14 - 15:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو مطرح کرد

استقبال مجالس کشورهای اسلامی از پیشنهاد ایران درباره حمایت همه جانبه از فلسطین

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با اشاره به کنفرانس پارلمانهای حامی فلسطن در ترکیه، گفت: حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی و پیشنهاد طرح رفراندوم در سرزمین فلسطین از سوی نماینده ایران در این کنفرانس مطرح و مورد استقبال کشورهای حاضر در کنفرانس قرار گرفت.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح سفر اخیر خود به ترکیه و حضور در نشست انجمن پارلمانیها برای قدس، برگزار شد گفت: بیش از 50 کشور اسلامی در این کنفرانس شرکت کردند، موضوع کنفرانس «قدس خط قرمز ماست» بود و کشورهای حاضر بر ضرورت اتخاذ گام های عملی و اجرایی برای حمایت از فلسطینیان تاکید کردند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع اسرای فلسطینی و زنان و کودکان که در بند زندان‌های اسرائیلی هستند در این کنفرانس مطرح شد، همچنین موضوع قدس و  وضعیت بین المللی و حقوقی بیت المقدس مطرح و بر اینکه پایتخت فلسطین قدس شریف است، تاکید شد.



وی در ادامه اظهار کرد: در این کنفرانس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی بر موضع ایران مبنی بر محکومیت اقدام انگلیس در تروریستی دانستن حماس تاکید شد، همچنین درباره اینکه بعد از 73 سال تشکیل رژیم اسرائیل مردم فلسطین همچنان تحت اشغال گری و ظلم هستند و اقدامات عملی باید از سوی کشورهای منطقه و اسلامی صورت گیرد، مطرح شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم یادآور شد: اقدامات ایران در دو محور حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی و دیگری پیرامون ابتکار عمل سیاسی مبنی بر طرح رفراندوم در سرزمین فلسطین بیان و مورد استقابل کشورهای حاضر در کنفرانس قرار گرفت.



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد شد مجالس کشورهای اسلامی و طرفدار فلسطین روزی را به نام «روز همبستگی با فلسطین» نامگذاری و اعلام کنند. همچنین تاکید شد مجالس نسبت به موضوعات روز از جمله عادی سازی برخی رژیم‌ها با اسرائیل واکنش نشان دهند یا حداقل بیانیه صادر کنند.



گلرو افزود: محور سوم پیشنهادی ایران نیز این بود که درباره موضوع استراتژی طولانی مدت دفاع از فلسطین باید توسط کشورهای اسلامی هم نظری و چاره اندیشی شود به خصوص در رابطه با ابتکار عمل سیاسی، حمایت از مقاومت ، ابتکار اقتصادی و پارلمانی و تحرک به سمت پارلمان‌های اروپا و دنیا برای تبین بیشتر موضوع و حقانیت مردم فلسطین.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین اظهار کرد: این کنفرانس مرحله جدیدی برای همکاری‌های پارلمانی در رابطه با فلسطین بود و نمایندگانی از کشورهای اسلامی، اسیایی، آفریقا و آمریکای لاتین در آن حضور پیدا کردند./



پایان پیام



خبرنگار: زهره ترسایی

  • کد خبر : 332808
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار